Vészesen közeleg a félév vége, a vizsgaidőszak. Az év végi események előfutáraként ma lesz a második negyedéves zh üzleti informatikából. Az informatika gyakorlati tudomány, ez tény. Legalábbis ezen a szinten mindenképpen, mivel egy féléven át, heti egy órában fölösleges és nem is lehet nagyon belemászni az elméleti hátterébe. Az viszont elég kellemetlen, ha ezt mégis megpróbálják. Tanultunk a vállalatirányítási rendszerekről, egy dolgozatban be kellett mutatni néhány fontosabb ERP tulajdonságait, előnyeit, hátrányait. Mindezt úgy, hogy élőben, gyakorlatban egyet sem láttunk, mindössze hangzatos és titokzatos rövidítésekben és fogalmakban találkoztunk velük. Remek.
Kicsit olyan szaga van az egésznek, mintha minket akarnának meggyőzni az informatika fontosságáról az üzleti életben. Reklám az egész, semmi több. Ez a felfogás nagyon jól látszik a tankönyv felépítésén. ~300 oldal, ennek 80%-a azt ecseteli, hogy milyen szép és jó, ha wired egy cég. Bah. Hosszú oldalakon szólnak arról, hogy hogyan tudjuk kiszámolni, megéri-e befektetni és még hosszabb oldalakon arról olvashattam, hogy hogyan kell megvenni a számítógépet, hogyan kell (szigorúan elméleti síkon) bekötni a hálókábelt és a tápkábelt.
Nem, egyáltalán nem érdekel, hogy hányféleképpen tudom megtervezni a beszerzést! Az sem érdekel, hogy mennyire hasonlít az egyiptomi írnok munkája a mai adminisztrátoréhoz! Hagyjanak békén az ilyen hülyeségekkel, le lehet szállni rólam. N00bok. (ahol n00b az, aki nem képes megérteni az informatika gyakorlati felhasználának jelentőségét és oktathatóságát és beleragadva a megkövült maszlagba, amit maga köré épített 300 oldalon keresztül, engem is arról próbál meggyőzni, hogy jobb a billentyűzet, mint az írógép).
Azaz, már amennyire 14 tanórán és 300 oldalon át bepillantást nyerhettem a szakszerű és hozzáértő oktatási tevékenységbe: ez így nagy lópikulát sem ér. 20-30 évvel ezelőtti irodalomra hivatkoznak, a múlt századi irodalomba próbálják meg beleerőltetni a mai technológia lehetőségeit és elvárásait.
Megvettem a tankönyvet, balga módon bíztam benne, hogy ha már a tanóra unalmasabb és haszontalanabb, mint bármelyik más tantárgy, talán itt végre lesz némi izgalmas és használható anyag. De nem. Azaz lehet, de sajnos nem volt lehetőségem ebben gyönyörködni, mivel: a könyvet analfabéták írták. Vagy olyanok, akik magyar kezdő 1-ből sem bírtak átmenni. A tankönyv szövegében átlagosan 80-140 hiba van oldalanként. Nem számoltam meg pontosan, de lefogadnám egy korty sörben, hogy az első fejezetben van olyan oldal, ahol ennél több is van. A központozás sokszor ismeretlen fogalomként veszik az értelmetlenség távoli homályába. 4-5 tagmondatból álló mondatok, egyetlen vessző, pontosvessző, vagy akármilyen jel nélkül. Eddig még nem láttam tankönyvnek csúfolt könyvben ennyi bénázást. Amatőr fogalmazás, -be, -ben keverése, összetett szavak totál csődje. Mióta kell egy egyszerű összetett szót 3-4 felé törni? Nem azért van az a nyomorult szóköz billentyű, hogy átlag 5-7 karakterenként rácsapjunk, hanem azért, hogy a szükséges helyeken használjuk.
A tankönyv a félév közepén jelent meg, ~2 héttel az első negyedéves zh előtt. A lektorálás, mint tevékenység valószínűleg teljesen kimaradt, hatalmas szakmai bakik vannak benne. A szöveg megközelítőleg 75%-a teljesen irreleváns, fölösleges szócséplés. Könyörgöm, ez tankönyv, nem ovis mesekönyv! Ezen még egy óvodás is öt perc alatt elaludna, vagy a cumisüvegét földhöz verve röhögne a helyesíráson és a fogalmazáson.
Ma írjuk a negyedéves vizsgát. IT szakértőt játszva megpróbáljuk egy webes felületeten kitölteni a tesztet. Ez nem egyszer lehetetlennek bizonyult, mivel a jól letesztelt és átgondoltam megtervezett rendszer néha meggondolja magát és nem hajlandó elindulni, vagy pedig vicces kedvében van és ugyanazt a kérdést többször is beszúrja, ám az eredményét csak egyszer számolja. Könyörgöm, egy amatőr php-s jobbat írna ennél. Ha már előre látták, hogy ennyire balfék a rendszer, legalább tesztelték volna le rendesen.
Ami pedig megérne egy külön misét: mióta fair és szabályos, hogy az adott óra anyagából írunk dolgozatot? Hat alkalommal a tanóra végén 5 percben igazolnunk kellett, hogy figyeltünk és megpróbáltuk elalvás és röhögés nélkül kibírni a megelőző 70 minutát. Tudtommal csak a megjelenés kötelező, figyelni is csak illik, de megérteni, sőt megtanulni egyáltalán nem elvárt. Főleg nem egy ilyen rosszul megszerkesztett tananyagot.
Legyen hát elég a füstölgésből és a felelősök inkompetenciájának ragozásából, az elsődleges cél jó eredménnyel teljesíteni a vizsgát. Ám utána ideje lesz elővenni némi altruizmust és megpróbálni segíteni a munkájukat, mert ez így sehova sem vezet.
Uff, beszéltem.
Kicsit olyan szaga van az egésznek, mintha minket akarnának meggyőzni az informatika fontosságáról az üzleti életben. Reklám az egész, semmi több. Ez a felfogás nagyon jól látszik a tankönyv felépítésén. ~300 oldal, ennek 80%-a azt ecseteli, hogy milyen szép és jó, ha wired egy cég. Bah. Hosszú oldalakon szólnak arról, hogy hogyan tudjuk kiszámolni, megéri-e befektetni és még hosszabb oldalakon arról olvashattam, hogy hogyan kell megvenni a számítógépet, hogyan kell (szigorúan elméleti síkon) bekötni a hálókábelt és a tápkábelt.
Nem, egyáltalán nem érdekel, hogy hányféleképpen tudom megtervezni a beszerzést! Az sem érdekel, hogy mennyire hasonlít az egyiptomi írnok munkája a mai adminisztrátoréhoz! Hagyjanak békén az ilyen hülyeségekkel, le lehet szállni rólam. N00bok. (ahol n00b az, aki nem képes megérteni az informatika gyakorlati felhasználának jelentőségét és oktathatóságát és beleragadva a megkövült maszlagba, amit maga köré épített 300 oldalon keresztül, engem is arról próbál meggyőzni, hogy jobb a billentyűzet, mint az írógép).
Azaz, már amennyire 14 tanórán és 300 oldalon át bepillantást nyerhettem a szakszerű és hozzáértő oktatási tevékenységbe: ez így nagy lópikulát sem ér. 20-30 évvel ezelőtti irodalomra hivatkoznak, a múlt századi irodalomba próbálják meg beleerőltetni a mai technológia lehetőségeit és elvárásait.
Megvettem a tankönyvet, balga módon bíztam benne, hogy ha már a tanóra unalmasabb és haszontalanabb, mint bármelyik más tantárgy, talán itt végre lesz némi izgalmas és használható anyag. De nem. Azaz lehet, de sajnos nem volt lehetőségem ebben gyönyörködni, mivel: a könyvet analfabéták írták. Vagy olyanok, akik magyar kezdő 1-ből sem bírtak átmenni. A tankönyv szövegében átlagosan 80-140 hiba van oldalanként. Nem számoltam meg pontosan, de lefogadnám egy korty sörben, hogy az első fejezetben van olyan oldal, ahol ennél több is van. A központozás sokszor ismeretlen fogalomként veszik az értelmetlenség távoli homályába. 4-5 tagmondatból álló mondatok, egyetlen vessző, pontosvessző, vagy akármilyen jel nélkül. Eddig még nem láttam tankönyvnek csúfolt könyvben ennyi bénázást. Amatőr fogalmazás, -be, -ben keverése, összetett szavak totál csődje. Mióta kell egy egyszerű összetett szót 3-4 felé törni? Nem azért van az a nyomorult szóköz billentyű, hogy átlag 5-7 karakterenként rácsapjunk, hanem azért, hogy a szükséges helyeken használjuk.
A tankönyv a félév közepén jelent meg, ~2 héttel az első negyedéves zh előtt. A lektorálás, mint tevékenység valószínűleg teljesen kimaradt, hatalmas szakmai bakik vannak benne. A szöveg megközelítőleg 75%-a teljesen irreleváns, fölösleges szócséplés. Könyörgöm, ez tankönyv, nem ovis mesekönyv! Ezen még egy óvodás is öt perc alatt elaludna, vagy a cumisüvegét földhöz verve röhögne a helyesíráson és a fogalmazáson.
Ma írjuk a negyedéves vizsgát. IT szakértőt játszva megpróbáljuk egy webes felületeten kitölteni a tesztet. Ez nem egyszer lehetetlennek bizonyult, mivel a jól letesztelt és átgondoltam megtervezett rendszer néha meggondolja magát és nem hajlandó elindulni, vagy pedig vicces kedvében van és ugyanazt a kérdést többször is beszúrja, ám az eredményét csak egyszer számolja. Könyörgöm, egy amatőr php-s jobbat írna ennél. Ha már előre látták, hogy ennyire balfék a rendszer, legalább tesztelték volna le rendesen.
Ami pedig megérne egy külön misét: mióta fair és szabályos, hogy az adott óra anyagából írunk dolgozatot? Hat alkalommal a tanóra végén 5 percben igazolnunk kellett, hogy figyeltünk és megpróbáltuk elalvás és röhögés nélkül kibírni a megelőző 70 minutát. Tudtommal csak a megjelenés kötelező, figyelni is csak illik, de megérteni, sőt megtanulni egyáltalán nem elvárt. Főleg nem egy ilyen rosszul megszerkesztett tananyagot.
Legyen hát elég a füstölgésből és a felelősök inkompetenciájának ragozásából, az elsődleges cél jó eredménnyel teljesíteni a vizsgát. Ám utána ideje lesz elővenni némi altruizmust és megpróbálni segíteni a munkájukat, mert ez így sehova sem vezet.
Uff, beszéltem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése