vasárnap, március 30, 2008

New machine, new life

Úgy alakult, hogy holnap megyek új gépet venni. Sikerült hitel nélkül hozzájutnom a pénzhez. Ehhez az kellett, hogy a nagyszüleim 23 évvel ezelőtt, a születésemkor nyissanak egy Ifjúsági Takarékbetét, arra betegyenek 100 Ft-ot és azóta is, havonta egy-egy kisebb összeget. Ezt anno azért találták ki, hogy fiatal felnőttként a kedvezményezett könnyebben hozzájusson egy lakáshoz.

Ám azóta közel százszorosára romlott a forint és egy lakás ma már nem 700 ezer forint, hanem inkább legalább 10, a fővárosban pedig 20 millió.

Arra jutottunk, hogy talán az lenne a legjobb felhasználása pénznek, ha vennék belőle egy csúcskategóriás PC-t, amivel továbbra is tudok fordítani. Ha jól csinálom, mire elavul az új gép, megkeresem egy újabb gép árát.

Az utóbbi időben egyre többször futottam bele abba a kellemetlen helyzetbe, hogy nem tudtam futtatni a hivatalos fordításra szánt játékokat. Így viszont nehéz dolgozni, mert nem ismerem a hátteret, a szövegkörnyezetet és sokkal nagyobb a félrefordítások esélye. A minőséget pedig tartani kell, abból nem engedhetünk.

Ma este megyünk Rockabilly divatbemutatóra és koncertre, majd holnap hajnalban, nyitásra megyek Fehérvárra a bankba. Ezt a betétet ugyanis csak abban a fiókban szüntethetem meg, ahol nyitották. Utána gyorsan vissza Pestre, 11:20-tól nemzetközi marketing szeminárium lesz, az egyik legfontosabb óra. Ha sikerül összehozni mindent időben, suli után megyünk Morpheusszal gépet venni.

eeepc_size2_bRendeltem egy Asus eee Pc-t is. Ez egy apró masina, 7'' kijelzővel. Az egész akkora, mint egy dvd tok. Xandros Linux fut rajta, jegyzetelni tökéletes lesz. 3 óra fölött üzemidő, ráadásul tokkal együtt is csak 90 deka. Két kiszerelésben kapható, a különbség mindössze annyi, hogy az erősebb gépben 700 mAh-val nagyobb kapacitású akku és egy plusz webkamera lakik. Ezt szerettem volna venni, de sajnos elfogyott és csak májusban érkezik legközelebb.
Tegnap rendeltem, ma visszaigazolták, talán holnap át is vehetem. Kék színű lesz, 4400 mAh akkuval, 900 MHz procival, 4 GB SSD-vel. Egyedül a processzorhűtőben van mozgó alkatrész, de ez is csak ritkán megy, azaz teljesen hangtalan a gép.

Nincsenek megjegyzések: