péntek, augusztus 08, 2008

Flickr, vagy nem?

flickr-camerasAz utóbbi időben egyre inkább átálltam a netes alkalmazásokra. Mivel több gépet/IT vackot használok szinte folyamatosan, gondot okoz a folyamatos adatszinkronizáció, leginkább a méregdrága mobilnet miatt.

A Google nagyhatalom szoftverei kiválóan helyettesítik a legtöbb, házon kívül szükséges, telepítős szoftvert. Office, msn, stb... Arról nem is beszélve, hogy a milliónyi technikai, technológiai fejlesztés egyre nagyobb tárhelyet igényel. Az első digitális fényképezőgépem 100 KB-s képeket rajzolt, a mostani 4-5 MB-t igényel fotónként. A különböző backup, tároló, gyűjtő könyvtárak közel 400 GB-t emészenek fel.

Elsőként a fotókat szeretném online elérhetővé tenni úgy, hogy az képes tel jes mértékben kiváltani és helyettesíteni az offline tárolást. Preferenciák:

- korlátlan tárhely
- korlátlan album
- tagelés
- alapszintű képszerkesztés, optimalizálás
- szabályozható jogosultságok, privát képek
- nyomtatás tiltása, bélyegző

Versenyzők:

- Picasa: tavaly próbálkoztam vele, de nem igazán jött be. Nem sikerült összehangolni a saját szoftverükkel, nem tudtam tömegesen feltölteni és szerkeszteni.
- Flickr: a Yahoo képgyűjtője, fotós körökben a legnépszerűbb. A röhejesen alacsony dollárárfolyam és egy heti akció miatt 3800 Ft 15 hónapra.
- Indafotó: az Index Flickr klónja, ugyanazzal a csőcselékkel, akik a blog.hu-ra járnak.
- Saját galéria, saját tárhely: drága és macerás, ennyire azért nem érdekel.

Meg kéne próbálni a Flickr-t. Ha esetleg nem jön be, nem buktam vele túl sokat.

1 megjegyzés:

Panyi írta...

Necces a Flickr. Nekem nem jött be. Próbálgattam, de amikor én képeket akarok mutogatni haveroknak, akkor inkább albumosan tegyem azt. Picasával ezt sikerült megoldanom, de azért kellett egy kis idő mire rájöttem hogyan is kell.