vasárnap, május 11, 2008

Eee operációs rendszert keresek...

Az Eee PC egy remek szerkezet, de komoly kihívás működőképes operációs rendszert keríteni hozzá. Már több mint egy hónapja megvan, de még nem sikerül megtalálnom hozzá a megfelelő megoldást.

  • Xandros - Egy modolt Xandrost adtak hozzá, a leírás szerint direkt ehhez a típushoz készült. Nagyjából oké, de nem sikerül belőnöm rajta az egyetemi netet, állandóan küzdeni kell a VPN-nel és a titkosított WiFi-vel, azaz felejtős. A Live Writert sem sikerült beüzemelnem rajta, a webes blogszerkesztést meg nem szeretem.
  • Windows XP, gyári - Második próbálkozásként egy SP2 XP-t tettem fel. Ez több mint 3 GB-t telepített, ami nem túl szerencsés, mivel 4 GB a gép teljes kapacitása. Egy 4 GB-s SD kártyára telepítettem a programokat, de ez meg lassú a mindennapi használatra. Valami miatt elég gyakran bekapcsol a Caps Lock és nem is tudom kikapcsolni. Nem jöttem rá, hogy mi okozza, mitől múlik el. Az is lehet, hogy hardverhiba, de ehhez még tesztelnem kell.
  • Ismét Xandros - Visszatettem, hátha érkezett hozzá rendes frissítés, de a problémák sajnos még mindig fennállnak.
  • Eeebuntu - Túl sok dolog nem működik. A rendszer úgy látja, hogy 12 GB-t telepített a 4 GB-s SSD-re. A WiFi-t nem tudtam beüzemelni. Ténylegesen 3,2 GB-t telepített, 750 MB maradt, ez pedig kevés. Többször lefagyott.
  • Sunset_on_the_Asus_EEE_by_PoCk37Eeexubuntu - Ugyanazok a problémák, mint az eeebuntunál, szintén instabil.
  • Windows XP SP3 Eee mod - 1,9 GB-t telepített, stabilnak tűnik. Túl sok fontos beállítást vettek ki belőle, a vezetéknélküli hálózattal itt sem mentem semmire.
  • Windows XP Eee - Egy másik nLite-os verzió, 80 MB az egész, 600 MB-t telepített, 45 MB memóriát használ. WiFi továbbra sincs, nem látja az akkut, a touchpadnál nem megy a tapping.
  • Saját nLite XP - Kipróbáltam az nLite-ot, készítettem magamnak egy saját verziót. Nem szerette a magyar MUI-t, telepítés után angol lett, noha a magyart állítottam be alapértelmezettnek. Gondok a driverekkel, nem működött a 800x480-as felbontás.
  • ReactOS - A leírás alapján tetszene, de nem bootol a CD.
  • Megnéztem egy rakás Linux distro adatlapját, de egyik sem passzol igazán. A legtöbbnél a mérettel vannak gondok.

begging_for_votes_by_BushwhackedAz lenne az igazi, ha össze tudnék állítani magamnak egy megfelelő Linuxot, de nem értek annyira hozzá, hogy eljussak egy működő rendszerig, ami 1 GB-nél kevesebbet telepít.

Úgy néz ki, hogy egyelőre marad az alap Xandros, vagy az alap XP.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

szia

nekem is van egy ilyen joszagom csak a 2G-s verzio es ehhez keresnek gyari linuxot

ha tudnal benne segíteni az jo lenne

Udv: Novi