hétfő, március 29, 2010

Ismét indulnak a bringás évszakok

Vonat, vonat, vonat.
Tegnap hazafelé a diákjegy + kerékpárjegy egy ezres volt. Ma ugyanez, visszafelé, de ezúttal BKSZ csatlakozójegyként. A BKSZ annyit tesz, hogy mivel van pesti bérletem, a vonatjegyet csak Nagytétén-Érdligetig kapom. A mai jegy 460 Ft, a kerékpárjegy pedig díjmentes. Esetleg van valamilyen akció, vagy tavaszi kedvezmény a bringára? Talán a csatlakozójegy miatt jön velem ingyen a Merci? Ha leszálltam, körülnézek a MÁV honlapján, hátha okosabb leszek. Tudtok erről valamit?

Gyorsvonat, ami mindenhol megáll. A Székesfehérvár és Budapest közötti pályaépítési munkálatok miatt a szokásos egy óra helyett majdnem 2 órát ülhetek. Szívesen utazom, de mivel ezen a vonaton van dohányzó kocsi, amit ráadásul a szerelvény végére tettek, kénytelen vagyok a bagófüstben vonatozni. Amikor legutóbb néztem a megfelelő szabályzatot; azt írták, hogy a bringát a kerékpárvagonban kell vinni, vagy ha nincs ilyen, akkor az első, illetve az utolsó vagon végében szállítható 2-2 bicikli.

Tegnap sikerült megszerezni a Kerékpártúrák Budapest környékén c. remekművet, a napokban átnézem és indulhatnak is a könnyebb túrák. Van benne néhány 40-80 km közötti, végig aszfalton, jó megközelíthetőséggel. Jónak tűntek, nagyon csábít az egésznapos tekerés. Újítok egy úti pumpát, bedobom a táskába a gumibütykölő szettet és indulhatok is.

Tavaly írtam a ratbike projektemről, talán még emlékeztek rá. Vettem egy kb 40 éves postás kempinget, azt szeretném felújìtani a nyár elejég. Ha sikerül tartani az időt és a lehetőségeim engedik, a Bánkitóra már azzal megyek.
Fekete váz, ezüst, vagy krómozott levélhordó kosarak, a kosárban új szövet egy stilizált Magyar Posta logóval. Ha nagyon el leszek eresztve, akkor pedig duplafalú felnik, fehér oldalfalú hot rod gumi, illetve SPD pedál. Talán túlzónak tűnik, de az eddigi rajzok alapján pofásnak tűnik. Az alkatrészek egy részének már utánanéztem, még egy olcsó fényező kellene, a többit valószínűleg meg tudom oldani.

1 megjegyzés:

szivar írta...

Mit kell fényezni?