csütörtök, szeptember 10, 2009


Egy ideje Ubuntu Netbook Remix fut az egyik Wind-en. Meguntam a Windows-t, sok bosszantó aprósággal találkoztam a Win7-ben. Ideje volt váltani, az alternatívák közül az Ubuntu UNR tűnt a legjobbnak. Próbálkoztam korábban más disztribúciókkal, de egyelőre ez a legéletképesebb megoldás. Minden működik out-of-the box. Képernyő, wi-fi, bluetooth, hang. Még a kocka is forog. És az új skinnel nagyon jól ki lehet használni a kisméretű képernyő összes pixelét. Végre nem rabolja a helyet a sok fölösleges fej- és lábléc, állapot-, menü- és címsor.

A szokásos kellékek feltelepítése után sikerült belefutni egy komolyabbnak tűnő hibába. Eltűntek az asztalról az ikonok és nem regált a kattintásokra a felület. A bug nem új, korábbi kiadásokon is előfordult. A különbség mindössze annyi, hogy itt valami miatt nem működtek a szokásos megoldások. Bütyköltem a Nautilust, a különböző megjelenítési vackokat, más skineket, letöröltem a problémás csomagokat, de semmi.

Végül némi matatás után kiderült, hogy a Dropbox egyik függősége megette a Nautilus egy függőségét és az emiatt nem tudta olvasni a szükséges beállításokat. A probléma végül a következő könyvtárak törlésével oldódott meg:
- .gconfd
- .gconf
- .gnome2
- .gnome2_private
- .private

sudo rm -r könyvtárak neve
Ha ez sikeresen lefutott, már csak egy alapos újraindítás van hátra:
sudo shotdown -r now
És máris működik az asztal az összes ikonjával együtt.
Forrás

Egyszerű megoldás, gondolhattam volna rá korábban is. A lényeg, hogy sikerült megoldani. Hasznos ez a netbookra optimalizált rendszer, de fel kell készülni arra is, hogy a megszokottnak számító hibákra itt más a megoldás és a dokumentáció, valamint a közösségi bázis is kisebb.

Nincsenek megjegyzések: